Een sprookje anno 2008.

Heb je vragen, opmerkingen, kritiek of stellingen n.a.v. het werk van Joseph Campbell? Weet je meer over mythologie, symbolen, religies, mystiek, Godinnen en Goden of 'De weg van de Held(in)'? Wil je iets zeggen of vragen over thema's die m.n. in Nederland relevant zijn? Plaats het hier.

Moderator: Gerard

Locked
Gerard
Working Associate
Posts: 398
Joined: Sun Jan 23, 2005 7:26 pm
Location: Amsterdam.

Een sprookje anno 2008.

Post by Gerard »

Image


Ik wilde de Chinese muur zien. Daar droomde ik al jaren van. En fietsen is een fijne manier van reizen.'

Toen het thuis 'niet zo gezellig' was, stapte Collin op zijn omafiets, met 120 euro op zak, een identiteitskaart, flesjes water en een kaart van Nederland en fietste eenvoudigweg naar het oosten.

'Ik wist dat ik naar het oosten moest fietsen. Ik heb de zon gevolgd en steeds een nieuwe kaart gekocht als ik een grens overstak."

Hij strandde in Polen, in Polkowice. Een Pools stel sprak hem aan na 900 km fietsen, toen hij even pauze hield bij een bushalte. Ze vroegen waar hij vandaan kwam en waar hij naar toe ging. Hij kwam uit Stadskanaal en was onderweg naar China. Wilde de Chinese muur zo graag zien.

Ze vroegen hem of hij iets nodig had en hij zei dat het prima ging, dat hij genoeg te eten en te drinken had.

Het stel belde de politie en zo kwam hij weer thuis.

Hij vertelt thuis dat hij betoverd is door China: 'De mensen, de steden, alles.' Hij had alleen een vriend verteld dat hij naar China zou gaan. 'Die zei verder niet veel bijzonders'. En dus stapte Colin op zijn fiets, zonder versnellingen, en vertrok.

'Ik fietste gewoon van plaats naar plaats. Het ging prima, ik had geen spierpijn. Het regende af en toe en het stormde, maar als je eenmaal beweegt, wordt je vanzelf lekker warm. '

Hij sliep in kleine hotels en pensions. 'Ik had genoeg geld op zak. En anders zou ik gewoon een vuurtje maken. '

Bij terugkomst was zijn moeder doodongerust. 'Ze was boos'. 'Ze komt me morgen ophalen. Ergens wel jammer. Ik had graag verder willen gaan. Tot nu toe was de reis erg mooi. Ik heb door de natuur gefietst, door bergen. Maar ik heb nog steeds China niet gezien. '

Einde citaat uit De Pers van 19 maart.

Jongens, wat is dit mooi. Naief, maar wat is dit ontroerend mooi.
Sisyphus Laughs

Locked