Ondertiteling Mythe en Bewustzijn (Power of Myth)

Heb je vragen, opmerkingen, kritiek of stellingen n.a.v. het werk van Joseph Campbell? Weet je meer over mythologie, symbolen, religies, mystiek, Godinnen en Goden of 'De weg van de Held(in)'? Wil je iets zeggen of vragen over thema's die m.n. in Nederland relevant zijn? Plaats het hier.

Moderator: Gerard

Inspiration
Associate
Posts: 27
Joined: Sat Sep 09, 2006 8:49 pm
Location: Doorwerth

Teleac Mythe en Bewustzijn

Post by Inspiration »

Freerk wrote:Jawel :!: Five down, one to go! :lol:
Het einde komt in zicht.
Hallo Freerk en Gerard,
Proficiat Freerk met het omzetten van de videobandjes op DVD.
Toevallig heb ik contact gekregen met een Nederlandse vrouw, die nu in Engeland zit. Zij heeft ook de banden van Mythe en Bewustzijn (met Nederlandse ondertiteling). Zelf zegt ze: "Niet helemaal gaaf maar genoeg om te gebruiken. Zette ze toen op dvd. Ik kan denk ik wel een copie verzorgen als ik weer in Nederland ben en dat is pas in januari 2010."
Heel mooi zegt zij ook: "Follow your Bliss" is mijn motto sinds ik in de jaren 80 de Teleac serie zag. Dat bracht me nu voor 6 maanden in Engeland." Prachtig, vind ik dat!
Verder vraagt ze mij hoe zij aan de dvd's zonder ondertiteling kan komen, want die zou ze goed kunnen gebruiken in Engeland.
Ik heb haar verwezen naar de JCF in Amerika. Hebben jullie misschien een andere oplossing voor haar?

Freerk
Associate
Posts: 40
Joined: Fri Oct 17, 2008 12:52 pm
Location: The Dutch countryside

Post by Freerk »

Beste Inspiration,

Misschien had je het niet helemaal begrepen, maar ik heb de ondertiteling van de videobanden gebruikt om nieuwe ondertiteling te maken en die met een computerprogramma toegevoegd aan videobestanden die van DVD's zijn geript. Dat betekent dat ik nu de afleveringen van Mythe en Bewustzijn heb met Nederlandse ondertiteling van DVD-kwaliteit en dat op DVD's gebrand. Ik wil dat graag delen met mensen die er belangstelling voor hebben.

Inspiration
Associate
Posts: 27
Joined: Sat Sep 09, 2006 8:49 pm
Location: Doorwerth

Mythen en Bewustzijn.

Post by Inspiration »

Beste Freerk,

Heel graag zou ik ook een copie DVD bij jou willen bestellen.

Ander onderwerp: ]u]Uitnodiging voor JCF-lezing op 14 november 2009 te Arnhem[/u].
De Joseph Campbell Mythologische Ronde Tafel (Doesburg) organiseert dan een lezing. Gastspreker is Harm Knoop, theoloog en mytholoog, geïnspireerd door Joseph Campbell. Het thema: ALLES IS MYTHE.
Jij bent van harte welkom. De folder van deze lezing zal ik sturen naar alle belangstellenden van de Joseph Campbell Mythol.RondeTafel (Amsterdam).

Groeten,
Inspiration (MRT Doesburg)
Freerk wrote:Beste Inspiration,

Misschien had je het niet helemaal begrepen, maar ik heb de ondertiteling van de videobanden gebruikt om nieuwe ondertiteling te maken en die met een computerprogramma toegevoegd aan videobestanden die van DVD's zijn geript. Dat betekent dat ik nu de afleveringen van Mythe en Bewustzijn heb met Nederlandse ondertiteling van DVD-kwaliteit en dat op DVD's gebrand. Ik wil dat graag delen met mensen die er belangstelling voor hebben.

Inspiration
Associate
Posts: 27
Joined: Sat Sep 09, 2006 8:49 pm
Location: Doorwerth

Mythe & Bewustzijn op DVD

Post by Inspiration »

Freerk wrote:Beste Inspiration,

Misschien had je het niet helemaal begrepen, maar ik heb de ondertiteling van de videobanden gebruikt om nieuwe ondertiteling te maken en die met een computerprogramma toegevoegd aan videobestanden die van DVD's zijn geript. Dat betekent dat ik nu de afleveringen van Mythe en Bewustzijn heb met Nederlandse ondertiteling van DVD-kwaliteit en dat op DVD's gebrand. Ik wil dat graag delen met mensen die er belangstelling voor hebben.


Beste Freek, ik heb nu een copie van de videobanden op DVD, met Nederlandse ondertiteling. Weet je wat ongeveer de kosten kunnen zijn om nog meer copieën te maken voor belangstellende MRT-leden? En waar kan je dit laten doen?

Hankos
Associate
Posts: 2
Joined: Sat Feb 23, 2013 10:17 am

Dvd mythen en bewustzijn

Post by Hankos »

Hallo,

Waarschijnlijk ben ik veel te laat om nog op dit onderwerp te reageren maar ik doe het toch.
Ook ik ben al een tijd op zoek naar de serie op dvd maar kan het niet vinden.
Nu las ik via dit forum dat er misschien toch een mogelijkheid is om eraan te komen.
Kan ik de serie hier bij iemand bestellen?, zou er erg blij mee zijn.
Groeten,
Henk Hankos


Freerk wrote:Beste Inspiration,

Misschien had je het niet helemaal begrepen, maar ik heb de ondertiteling van de videobanden gebruikt om nieuwe ondertiteling te maken en die met een computerprogramma toegevoegd aan videobestanden die van DVD's zijn geript. Dat betekent dat ik nu de afleveringen van Mythe en Bewustzijn heb met Nederlandse ondertiteling van DVD-kwaliteit en dat op DVD's gebrand. Ik wil dat graag delen met mensen die er belangstelling voor hebben.

Freerk
Associate
Posts: 40
Joined: Fri Oct 17, 2008 12:52 pm
Location: The Dutch countryside

Post by Freerk »

Ik krijg steeds vaker van mensen het verzoek om een kopie van Mythen & Bewustzijn met Nederlandse ondertiteling. Om iedereen zo vlot mogelijk van dienst te zijn hoeven ze mij niet meer een e-mail te sturen. als ze deze link aanklikken of kopiëren in de adresbalk van hun internet browser dan kunnen ze daar de hele serie downloaden.

https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing

Hier zijn ook de Mythos I en III series te vinden die ook gedownload kunnen worden. Met Mythos II ben ik nog volop bezig, elke aflevering die af is zal ik gelijk plaatsen. Na de Mythos series zit ook Sukhavati, The Hero's Journey en The Mythology of Star Wars with George Lucas & Bill Moyers in planning Als je er belangstelling voor hebt hou dan deze google drive in de gaten. Ongeveer om de week zal er wel iets bijkomen Na downloaden kun je alles op je computer, mediaspeler, smart-tv en zo bekijken of zelf op DVD branden.
Last edited by Freerk on Tue Jan 14, 2014 10:18 am, edited 1 time in total.

Inspiration
Associate
Posts: 27
Joined: Sat Sep 09, 2006 8:49 pm
Location: Doorwerth

Post by Inspiration »

Freek, dank voor je reactie.
Indien ik in de nabije toekomst weer een verzoek krijg voor de DVD Mythen en Bewustzijn, zal ik vragen het verzoek direct aan jou te richten (vermeld natuurlijk ook je emailadres). Jij stuurt dan de serie op via de webservice WeTransfer met een downloadlink, zodat ze zelf de DVD kunnen bekijken en/of op DVD branden.
Is dat zo oké?

Freerk
Associate
Posts: 40
Joined: Fri Oct 17, 2008 12:52 pm
Location: The Dutch countryside

Post by Freerk »

Ik krijg steeds vaker van mensen het verzoek om een kopie van Mythen & Bewustzijn met Nederlandse ondertiteling. Om iedereen zo vlot mogelijk van dienst te zijn hoeven ze mij niet meer een e-mail te sturen. als ze deze link aanklikken of kopiëren in de adresbalk van hun internet browser dan kunnen ze daar de hele serie downloaden.

https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing

Hier zijn ook de Mythos I en III series te vinden die ook gedownload kunnen worden. Met Mythos II ben ik nog volop bezig, elke aflevering die af is zal ik gelijk plaatsen. Na de Mythos series zit ook Sukhavati, The Hero's Journey en The Mythology of Star Wars with George Lucas & Bill Moyers in planning Als je er belangstelling voor hebt hou dan deze google drive in de gaten. Ongeveer om de week zal er wel iets bijkomen Na downloaden kun je alles op je computer, mediaspeler, smart-tv en zo bekijken of zelf op DVD branden.

Locked