Een nieuweling hier

Heb je vragen, opmerkingen, kritiek of stellingen n.a.v. het werk van Joseph Campbell? Weet je meer over mythologie, symbolen, religies, mystiek, Godinnen en Goden of 'De weg van de Held(in)'? Wil je iets zeggen of vragen over thema's die m.n. in Nederland relevant zijn? Plaats het hier.

Moderator: Gerard

Locked
monique
Associate
Posts: 1
Joined: Fri Nov 20, 2009 7:17 pm
Location: The Netherlands

Een nieuweling hier

Post by monique »

Hallo allemaal,
mijn eerste bezoek hier. Via mijn man, Freerk, ben ik op dit forum terechtgekomen en ik heb al een aantal heel interessante onderwerpen zien staan, dus voorlopig heb ik weer genoeg leesvoer.
Mijn naam is Monique, ik ben 45 jaar oud, getrouwd met Freerk en moeder van een jongen en een meisje ( 18 en bijna 16).
Joseph Campbell heb ik leren kennen door de serie van Teleac. Ik moet ook hoognodig eens aan zijn boeken beginnen ; )

Pohlkamp
Associate
Posts: 3
Joined: Wed Aug 06, 2008 9:58 am

Post by Pohlkamp »

Welkom Monique, namens iedereen.

Bij mijn weten zijn er maar twee boeken in het nederlands vertaald, en die kan je als algemene (maar waardevolle) introducties beschouwen. Je kan goede uitgaven vinden bij de American Discount Book Center, iig in Amsterdam en Den Haag. Ook de bekende online winkel van de ronde mensjes heeft een behoorlijk aanbod. En dan nog natuurlijk andere en Slechte 2dehands zaken!

Groet,

Marcel

Inspiration
Associate
Posts: 27
Joined: Sat Sep 09, 2006 8:49 pm
Location: Doorwerth

Re: Een nieuweling hier

Post by Inspiration »

monique wrote:Hallo allemaal,
mijn eerste bezoek hier. Via mijn man, Freerk, ben ik op dit forum terechtgekomen en ik heb al een aantal heel interessante onderwerpen zien staan, dus voorlopig heb ik weer genoeg leesvoer.
Mijn naam is Monique, ik ben 45 jaar oud, getrouwd met Freerk en moeder van een jongen en een meisje ( 18 en bijna 16).
Joseph Campbell heb ik leren kennen door de serie van Teleac. Ik moet ook hoognodig eens aan zijn boeken beginnen ; )


Welkom Monique,
Ik heb net een berichtje verzonden naar Freerk en zag toen jouw berichtje. Even dus reageren met een teken van welkom en een korte kennismaking.
In dit discussieforum kun je mij vinden onder de naam Inspiration, maar mijn echte naam is Carmen Tjon Kon Joe, wonende te Doesburg. Ik leid daar een Mythologische Ronde Tafel van de Joseph Campbell Foundation. Het is voor jou wel niet naast de deur, maar weet dat je altijd welkom bent in onze MRT in Doesburg. Voor meer info en het voorlopig programma 2010 zie op de JCF-website.

Gerard
Working Associate
Posts: 398
Joined: Sun Jan 23, 2005 7:26 pm
Location: Amsterdam.

Re: Een nieuweling hier

Post by Gerard »

monique wrote:Hallo allemaal,
mijn eerste bezoek hier. Via mijn man, Freerk, ben ik op dit forum terechtgekomen en ik heb al een aantal heel interessante onderwerpen zien staan, dus voorlopig heb ik weer genoeg leesvoer.
Mijn naam is Monique, ik ben 45 jaar oud, getrouwd met Freerk en moeder van een jongen en een meisje ( 18 en bijna 16).
Joseph Campbell heb ik leren kennen door de serie van Teleac. Ik moet ook hoognodig eens aan zijn boeken beginnen ; )
Dag Monique. Welkom op de site. Helaas was er iets niet goed aan de automatische doorkoppeling van postings naar mijn mailbox, zodat ik nu pas zie dat je er bent.

Over de boeken. Er zijn redelijk veel boeken van Campbell. Sommige zijnn tamelijk lastig te lezen en anderen gaan wel. Waar heb je specifiek belangstelling voor, misschien kan ik je met een titel helpen? Op internet is genoeg 2e hands te koop ook.

PS er komt zeer binnenkort een nieuwe Nederlandse vertaling van een boek van Campbell op de markt!
Sisyphus Laughs

Gerard
Working Associate
Posts: 398
Joined: Sun Jan 23, 2005 7:26 pm
Location: Amsterdam.

Post by Gerard »

Pohlkamp wrote:Welkom Monique, namens iedereen.

Bij mijn weten zijn er maar twee boeken in het nederlands vertaald, en die kan je als algemene (maar waardevolle) introducties beschouwen. Je kan goede uitgaven vinden bij de American Discount Book Center, iig in Amsterdam en Den Haag. Ook de bekende online winkel van de ronde mensjes heeft een behoorlijk aanbod. En dan nog natuurlijk andere en Slechte 2dehands zaken!

Groet,

Marcel
Dag Monique en Marcel, wees welkom. Mijn excuses dat ik me zo laat meldt, maar er was iets niet in orde met de settings van de site. Ik hoop dat jullie iets van gading kunnen vinden hier.
Sisyphus Laughs

Locked