Heb nu een DVD Mythe & Bewustzijn, met Ned. ondertitelin

Heb je vragen, opmerkingen, kritiek of stellingen n.a.v. het werk van Joseph Campbell? Weet je meer over mythologie, symbolen, religies, mystiek, Godinnen en Goden of 'De weg van de Held(in)'? Wil je iets zeggen of vragen over thema's die m.n. in Nederland relevant zijn? Plaats het hier.

Moderator: Gerard

Inspiration
Associate
Posts: 27
Joined: Sat Sep 09, 2006 8:49 pm
Location: Doorwerth

Heb nu een DVD Mythe & Bewustzijn, met Ned. ondertitelin

Post by Inspiration »

Hallo Gerard, Ik heb eindelijk de TELEAC serie "Mythe & Bewustzijn op DVD, met Nederlandse ondertiteling. De gehele serie is omgezet op 2 DVD's. Een kennis van me is bereid meerdere copieën voor mij te maken. Voor één DVD vraagt hij ongeveer een tientje, dus voor beide € 18,- tot € 20,- . Is dat een redelijke prijs? Of is dat teveel ? Graag advies.

Gerard
Working Associate
Posts: 398
Joined: Sun Jan 23, 2005 7:26 pm
Location: Amsterdam.

Re: Heb nu een DVD Mythe & Bewustzijn, met Ned. ondertit

Post by Gerard »

Inspiration wrote:Hallo Gerard, Ik heb eindelijk de TELEAC serie "Mythe & Bewustzijn op DVD, met Nederlandse ondertiteling. De gehele serie is omgezet op 2 DVD's. Een kennis van me is bereid meerdere copieën voor mij te maken. Voor één DVD vraagt hij ongeveer een tientje, dus voor beide € 18,- tot € 20,- . Is dat een redelijke prijs? Of is dat teveel ? Graag advies.
Hoi Carmen. Hoe is het? Ik hoor dat de dag in Arnhem een groot succes was! Gefeliciteerd! Over de prijs kan ik niet veel zeggen. Een tientje voor een CD lijkt me niet veel. Echter Freerk is ook volop bezig geweeest (met hetzelfde denk ik - ik hoor wel als het niet hetzelfde is) en ik zou niet graag zien dat dat voor niets is geweest.

Zoals de zaken er nu voor staan zal hij begin volgend jaar in Amsterdam op bezoek komen met Monique. Misschien iets voor jou om dan ook weer eens langs te komen? Kun je Freerk en Monique leren kennen. En een flink aantal nieuwe leden, die zich de laatste keer hebben aangemeld. Maken we er een netwerkje van, haha.
Sisyphus Laughs

Inspiration
Associate
Posts: 27
Joined: Sat Sep 09, 2006 8:49 pm
Location: Doorwerth

Post by Inspiration »

Hoi Gerard,

Ik kom graag in januari naar jullie MRT-Amsterdam om jullie en alle andere fans van Joseph Campbell een Gelukkig 2010 toe te wensen. Hoop dat het op zat. 23/1/2010 is, want op 30/1 heb ik al een andere afspraak.

Wat de lezing in Arnhem betreft: Ben natuurlijk ook blij en tevreden dat de aanwezigen enthousiast waren over Harm Knoop (gastspreker) en zijn lezing. Harm komt in mei 2010 weer bij ons een lezing geven "JUNG en het Antwoord op Job". Maar dan in Doesburg. Hij voelde zich bij onze Joseph Campbell groep helemaal thuis en heeft zelf ook erg genoten van die ochtend. Voor hem dus ook een prima ervaring. Mooier kon voor mij dus niet.

Inspiration
Associate
Posts: 27
Joined: Sat Sep 09, 2006 8:49 pm
Location: Doorwerth

Post by Inspiration »

Hoi Gerard,

Ik kom graag in januari naar jullie MRT-Amsterdam om jullie en alle andere fans van Joseph Campbell een Gelukkig 2010 toe te wensen. Hoop dat het op zat. 23/1/2010 is, want op 30/1 heb ik al een andere afspraak.

Wat de lezing in Arnhem betreft: Ben natuurlijk ook blij en tevreden dat de aanwezigen enthousiast waren over Harm Knoop (gastspreker) en zijn lezing. Harm komt in mei 2010 weer bij ons een lezing geven "JUNG en het Antwoord op Job". Maar dan in Doesburg. Hij voelde zich bij onze Joseph Campbell groep helemaal thuis en heeft zelf ook erg genoten van die ochtend. Voor hem dus ook een prima ervaring. Mooier kon voor mij dus niet.

Inspiration
Associate
Posts: 27
Joined: Sat Sep 09, 2006 8:49 pm
Location: Doorwerth

Post by Inspiration »

Nog een belangrijk nieuwtje: Op 20 februari 2010 komt bij ons in Doesburg Hans Scholten een lezing geven "Lucide Dromen". Heb Hans ontmoet op de Jung studiereis naar Zürich in oktober 2009, georganiseerd door de IVAP (De C.G. Jung vereniging in Nederland) speciaal voor haar leden. Hans woont in Amsterdam, dus zal ik hem zeker attent maken op jullie MRT in Amsterdam..

Inspiration
Associate
Posts: 27
Joined: Sat Sep 09, 2006 8:49 pm
Location: Doorwerth

Post by Inspiration »

Ja, Gerard, had ik zonet nog enkele regels getypt, maar die kan ik niet terugvinden. Vind het nog niet gemakkelijk welke knop wel of niet ..., en wanneer ik Quote moet gebruiken en wanneer Post Reply ...

Zal nu proberen om de extra informatie hier te typen:

Zoals vermeld in de folder van de lezing "Alles is Mythe" is Harm Knoop, theoloog, ook een hele grote fan van Joseph Campbell en van Carl Jung. Omdat hij zo enthousiast was over de Joseph Campbell MRT-Doesburg heb ik hem gevraagd of hij ook bereid zou zijn om bij jullie in Amsterdam een Joseph Campbell-lezing te willen geven. Hij antwoordde toen heel enthousiast: "Ja, heel graag". Ik weet niet of ik dit al aan Margo heb verteld.
Harm is ook lid van de IVAP (C.G. Jung vereniging Nederland). Dit wilde ik je nog even laten weten.

Hartelijke groeten en voor de a.s. feestdagen hele warme en gezegende Kerstdagen toegewenst en een hoopvolle en inspirerende jaarwisseling !!!

Gerard
Working Associate
Posts: 398
Joined: Sun Jan 23, 2005 7:26 pm
Location: Amsterdam.

Post by Gerard »

Inspiration wrote:Ja, Gerard, had ik zonet nog enkele regels getypt, maar die kan ik niet terugvinden. Vind het nog niet gemakkelijk welke knop wel of niet ..., en wanneer ik Quote moet gebruiken en wanneer Post Reply ...

Zal nu proberen om de extra informatie hier te typen:

Zoals vermeld in de folder van de lezing "Alles is Mythe" is Harm Knoop, theoloog, ook een hele grote fan van Joseph Campbell en van Carl Jung. Omdat hij zo enthousiast was over de Joseph Campbell MRT-Doesburg heb ik hem gevraagd of hij ook bereid zou zijn om bij jullie in Amsterdam een Joseph Campbell-lezing te willen geven. Hij antwoordde toen heel enthousiast: "Ja, heel graag". Ik weet niet of ik dit al aan Margo heb verteld.
Harm is ook lid van de IVAP (C.G. Jung vereniging Nederland). Dit wilde ik je nog even laten weten.

Hartelijke groeten en voor de a.s. feestdagen hele warme en gezegende Kerstdagen toegewenst en een hoopvolle en inspirerende jaarwisseling !!!
Hoi Inspiration

Het is vrij simpel: een 'quote' gebruik je als je iets leest en je wilt specifiek daar op reageren. Dan krijg een een quote van het oorspronkelijke bericht en je eigen reactie er meteen onder in de posting.

Als je 'reply' gebruikt krijg je ook een posting van jezelf, maar dan zonder eerst het 'citeren' van de ander. Meestal vertel je dan iets nieuws-aanvullends in de 'draad' zonder dat je terugggrijpt op wat ervoor gezegd is.

Het ene is zogezegd een 'antwoord' op iets en het andere is iets 'nieuws'.

Wanneer je welke gebruikt, is aan jezelf natuurlijk, maar maak er geen probleem van - het wijst zich vanzelf en we snappen het wel. Het gaat prima zo.

Met 'edit' kun je een eenmaal getypt bericht terughalen om bvb een tikfout te herstellen. Maar bij de JCFsite moet je dat dan binnen 10 minuten doen geloof ik, anders lukt het niet meer.

Wanneer de volgende Ronde Tafel precies in Amsterdam is, moet je nog even nagaan maar bij mijn weten is het gewoon de laatste zaterdag van de maand.

Eind Januari zal Margo iets vertellen over het vertaalwerk dat ze gedaan heeft. Ze heeft nl. meegewerkt aan een (nieuw, nieuw!) Nederlandse vertaling van een basisboek van Campbell - de Power of Myth (Daar zal in de eerstkomende Happinez (?) een artikel over staan).

Eind Februari trek ik de kar. Ik ga het dan hebben over de Griekse onderwereld. De Grieken hadden 3 'onderwerelden'. De diepste was de ergste. Daar zitten maar een paar lui (Sisyphus, Tantalus, Ixion - en de Titanen) - wat hebben die voor ergs gedaan dat Zeus hun veel erger strafte dan andere doden? Dat moet iets zeggen van de denkwereld van toen.
Sisyphus Laughs

Hankos
Associate
Posts: 2
Joined: Sat Feb 23, 2013 10:17 am

Re: Heb nu een DVD Mythe & Bewustzijn, met Ned. ondertit

Post by Hankos »

Hallo,

Waarschijnlijk ben ik veel te laat om nog op dit onderwerp te reageren maar ik doe het toch.
Ook ik ben al een tijd op zoek naar de serie op dvd maar kan het niet vinden.
Nu las ik via dit forum dat er misschien toch een mogelijkheid is om eraan te komen.
Kan ik de serie hier bij iemand bestellen?, zou er erg blij mee zijn.
Groeten,
Henk Hankos

Inspiration wrote:Hallo Gerard, Ik heb eindelijk de TELEAC serie "Mythe & Bewustzijn op DVD, met Nederlandse ondertiteling. De gehele serie is omgezet op 2 DVD's. Een kennis van me is bereid meerdere copieën voor mij te maken. Voor één DVD vraagt hij ongeveer een tientje, dus voor beide € 18,- tot € 20,- . Is dat een redelijke prijs? Of is dat teveel ? Graag advies.

Freerk
Associate
Posts: 40
Joined: Fri Oct 17, 2008 12:52 pm
Location: The Dutch countryside

DVD - set Mythe en Bewustzijn

Post by Freerk »

Ik kwam vandaag deze post tegen op het forum en ik wil daar op reageren, want ik vind dit niet kloppen.
Als je het forum even doorzoekt zul je zien dat ik degene ben die de ondertiteling heeft gemaakt en daarmee een DVD set heb samengesteld. De ondertitelingbestanden zijn als .srt bestanden te downloaden van het internet. Dit is dus mijn werk en ik heb ze aan een aantal mensen gegeven, o.a. jcf leden, en ik heb daar alleen materiaal- en verzendkosten voor gerekend en dat was iets meer dan € 6, 00 voor de hele set. Ik wilde hier ook absoluut niets aan verdienen, mede gezien de mogelijkheid om problemen te kunnen krijgen i.v.m. met auteursrechten e.d.
Ik ben er daarom nogal boos over hier te lezen dat iemand er 10 euro per DVD voor rekent!
Het lijkt me dat ik daarin meer recht van spreken heb. Wie de serie op DVD wil hebben, kan contact met mij opnemen of met de beheerder van dit forum.

Inspiration
Associate
Posts: 27
Joined: Sat Sep 09, 2006 8:49 pm
Location: Doorwerth

Re: DVD - set Mythe en Bewustzijn

Post by Inspiration »

Freerk wrote:Ik kwam vandaag deze post tegen op het forum en ik wil daar op reageren, want ik vind dit niet kloppen.
Als je het forum even doorzoekt zul je zien dat ik degene ben die de ondertiteling heeft gemaakt en daarmee een DVD set heb samengesteld. De ondertitelingbestanden zijn als .srt bestanden te downloaden van het internet. Dit is dus mijn werk en ik heb ze aan een aantal mensen gegeven, o.a. jcf leden, en ik heb daar alleen materiaal- en verzendkosten voor gerekend en dat was iets meer dan € 6, 00 voor de hele set. Ik wilde hier ook absoluut niets aan verdienen, mede gezien de mogelijkheid om problemen te kunnen krijgen i.v.m. met auteursrechten e.d.
Ik ben er daarom nogal boos over hier te lezen dat iemand er 10 euro per DVD voor rekent!
Het lijkt me dat ik daarin meer recht van spreken heb. Wie de serie op DVD wil hebben, kan contact met mij opnemen of met de beheerder van dit forum.
Beste Freek, miijn mail aan jou heeft enige uitleg nodig. Je reageert op een mail van mij dd 11 dec.2009 (een hele poos geleden). In de mail vroeg ik aan Gerard (lid JCF.Myth.RondeTafel Amsterdam) over een redelijke prijs voor kopieën v/d DVD serie Mythen en Bewustzijn, voor belangstellenden. Zelf heb ik geen verstand van zulke dingen. Het ging toen om de originele TV-video serie (met Nederlandse ondertiteling) die Salvatore (lid van de JCF-Myth.Ronde Tafel in Doesburg) had laten omzetten in 5 DVD's. Een kopie van deze 5 DVD's gaf hij mij kado. Een ander lid van onze Ronde Tafel heeft toen deze 5 DVD's omgezet in 2 DVD's, die toen gratis is uitgedeeld aan onze JCF-Ronde Tafel leden Doesburg.
Vorig jaar en begin dit jaar kreeg ik mailverzoeken van onbekende belangstellenden om een kopie van deze DVD's. Intussen had ik mijn 5-delige DVD set uitgeleend en nooit terug gekregen. Ik heb toen weer navraag laten doen wat het zou kosten om deze DVD's voor derden te kopiëren. Een DVD-deskundige in Arnhem wilde dit doen voor € 10,- (inclusief materiaal en verzending). Ik heb dit laten weten aan de aanvragers, maar heb geen reactie van hen ontvangen. De opdracht tot kopieën is dus niet gedaan. Als ik weer zo'n verzoek ontvang, mag ik die dan naar jou verwijzen?

P.S. Ik wil er zelf ook helemaal niets aan verdienen. Het enige wat ik wil is helpen en de JCF dienstbaar zijn, maar ik kan zelf geen DVD's kopieëren. De DVD-set die ik kado kreeg en die ik gratis heb laten uitdelen aan de JCF Ronde Tafel Doesburg zijn afkomstig van Salvatore. De DVD's die jij hebt samengesteld heb ik niet in mijn bezit, maar die zijn natuurlijk net zo waardevol of nog meer, omdat jij zoveel tijd en energie in gestopt hebt.. Ik begrijp dus je verontwaardiging.

Freerk
Associate
Posts: 40
Joined: Fri Oct 17, 2008 12:52 pm
Location: The Dutch countryside

Post by Freerk »

Dat veranderd de zaak, gelukkig. Bij deze trek ik mijn opmerkingen in. en uiteraard mag je met mij contact opnemen als mensen de Dvd's willen hebben. Wat je ook kunt doen, als je zelf de set hebt, zelf kopies maken. Er is vast wel iemand in je omgeving die dat voor je kan doen of je kan uitleggen hoe je dat zelf moet doen. Als je en computer hebt die redelijk recent is, da zit er vast wel een DVD brander op. Als ik het goed begrepen hebt, ben je de DVD's die Salvatore voor je had gemaakt kwijt, dus kan ik je aan een nieuwe set helpen. Die van mij zijn afkomstig (geript) van nieuw uitgebrachte Dvd's waar ik de ondertiteling van TELEAC aan toe heb gevoegd, met hier en daar wat aanpassingen. De kwaliteit is daardoor veel beter als VHS banden die gekopieerd zijn naar DVD.

Inspiration
Associate
Posts: 27
Joined: Sat Sep 09, 2006 8:49 pm
Location: Doorwerth

Post by Inspiration »

Freerk wrote:Dat veranderd de zaak, gelukkig. Bij deze trek ik mijn opmerkingen in. en uiteraard mag je met mij contact opnemen als mensen de Dvd's willen hebben. Wat je ook kunt doen, als je zelf de set hebt, zelf kopies maken. Er is vast wel iemand in je omgeving die dat voor je kan doen of je kan uitleggen hoe je dat zelf moet doen. Als je en computer hebt die redelijk recent is, da zit er vast wel een DVD brander op. Als ik het goed begrepen hebt, ben je de DVD's die Salvatore voor je had gemaakt kwijt, dus kan ik je aan een nieuwe set helpen. Die van mij zijn afkomstig (geript) van nieuw uitgebrachte Dvd's waar ik de ondertiteling van TELEAC aan toe heb gevoegd, met hier en daar wat aanpassingen. De kwaliteit is daardoor veel beter als VHS banden die gekopieerd zijn naar DVD.

Freerk, ik wil graag een copie van de DVD bij je bestellen. Kan ik de betaling voor je overmaken via je bankrekening? Je rekeningnummer kan je naar mijn emailadres sturen (alantjon@gmail.com).
Salvatore wilde ook een copie bij jou bestellen maar hij zou je zelf over mailen.
Ik heb een oude computer, dus zal het mij niet lukken zelf copies te maken. En sowieso ben ik heel dom in dit soort dingen. Ik heb via mail een vrouw leren kennen, die mij een copie heeft gestuurd vn de Sukhavati, die ze heeft voorzien van perfecte Nederlandse ondertiteling. Ik heb mijn copie aan Salvatore uitgeleend, zodat hij een copie van kan maken. Mocht je ook een copie willen hebben, dan vraag ik Salvatore om een voor je te sturen.

sandravandenberg
Associate
Posts: 1
Joined: Sun Jun 16, 2013 4:47 pm

Post by sandravandenberg »

Hallo Freerk, ik zou ook graag een exemplaar willen bestellen van de dvd. Is dat mogelijk?

Vriendelijke groeten,
Sandra

paul pannier
Associate
Posts: 2
Joined: Thu Oct 17, 2013 9:50 am

Post by paul pannier »

We geven in onze hogeschool (voor de eerste keer) een heel aantal lessen over helden en heiligen, en baseren ons daarvoor oa op het boek 'de held met de 1000 gezichten'. Ik zag nu ook dat er dvd's over bestaan, en ben ernaar op zoek. Wie kan mij helpen?

Dank en hartelijke groet
Paul Pannier

Inspiration
Associate
Posts: 27
Joined: Sat Sep 09, 2006 8:49 pm
Location: Doorwerth

Post by Inspiration »

Ja Paul, je kan een copie van de DVD Mythen en Bewustzijn bij ons krijgen, via Freerk Philipse, email: frephi@gmail.com. Je verzoek kun je direct aan hem richten.

Van harte succes met de colleges over de Held met de duizend gezichten,

Groet,
Alan Carmen
Joseph Campbell Mythologische Ronde Tafel in Doorwerth
email: alantjon@gmail.com

Locked